Van toen tot nu
Toen Fred zich in 1990 inschreef bij de Kamer van Koophandel als zelfstandig administrateur begon het verhaal van Administratiekantoor Ceelen. Naast zijn baan bij een accountantskantoor slokte het werk voor zijn klanten de nodige vrije avond op.
Toen Philona in 1993 besloot dat er wat meer vrije tijd zou overblijven als ze Fred zou meehelpen in de zaak, brak het moment aan dat de eenmanszaak overging in een vennootschap onder firma. Alleen in plaats van meer vrije tijd, was er nu meer tijd om nieuwe klanten van dienst te zijn…
Toen de klantenkring zich bleef uitbreiden brak in 1996 voor Fred het moment aan om te kiezen tussen zijn baan en het ondernemerschap. Hij besloot zijn baan op te zeggen en samen met Philona volledig zelfstandig te worden. De vrees van elke ondernemer dat een onvoldoende aantal klanten zich zou melden bleek ongegrond en al snel was het ook zonder baan druk.
Mark leek geboren voor het ondernemerschap en startte in 2006, nog tijdens zijn studie, een onderneming. Na 7 jaar werken voor een baas kroop het bloed waar het niet gaan kon en trad hij in 2013 toe als vennoot bij Administratiekantoor Ceelen. Door deze impuls groeide zowel het moraal als het toekomstperspectief van de onderneming.
In de loop van deze jaren specialiseerde ons kantoor zich o.a. in kennis van fiscaliteiten voor uitvoerende musici en dirigenten, daarnaast heeft het kantoor een breed scala van cliënten in vele takken van het MKB. (zie ook ons klantenportfolio).
Fred
Ik ben het grootste deel van mijn leven werkzaam in de administratieve sector. Van beginnend hulpje op kantoor, tot boekhouder, administrateur en assistent accountant. In 1989 ben ik gestart als zelfstandig administrateur. Dat ging zo goed dat er nogal wat vrije avonden aan verloren gingen. In 1996 stopte ik uiteindelijk bij mijn laatste werkgever en ging fulltime als zelfstandige verder, samen met Philona. Vanuit mijn verleden als amateur musicus ben ik steeds erg betrokken geweest en gebleven bij alles wat met muziek te maken heeft. Dat heeft er ook toe geleid dat ons kantoor zich mede gespecialiseerd heeft in administratieve begeleiding van artiesten. Met in de toekomst Mark er bij liggen er weer nieuwe uitdagingen in het verschiet; ik kijk er naar uit!
.
.
Philona
In het begin van mijn loopbaan ben ik een periode van 3 jaar actief geweest als administratief medewerkster. Daarna heb ik er (samen met Fred) bewust voor gekozen te stoppen met werken om voor onze kinderen te zorgen. Toen Fred in de avonduren steeds “minder aanspreekbaar” was heb ik besloten hem te gaan helpen om zo wat meer vrije tijd samen te hebben. Samen met Fred heb ik in de loop van de jaren meegebouwd aan het kantoor zoals het nu is. Vooral het contact met onze klanten geeft mij voldoening in mijn werk. Me inleven in de situatie en meedenken met de ondernemer vind ik erg leuk. Doordat ik nuchter en “met de pootjes op de grond” ingesteld ben, ben ik veelal in staat om het enthousiasme van klanten, maar óók van Fred en Mark, terug te brengen tot realistische proporties.
Mark
Als kleine jongen was ik al dol op rekenen. Toch wilde ik een carrière als architect, dan kon ik tenslotte later mijn eigen huis ontwerpen. Tijdens mijn opleiding begon het ondernemerschap al te kriebelen en in 2006 richtte ik mijn eerste onderneming op. Toen ik later aan de slag ging bij een architectenbureau bleek dat ik feeling had voor grafisch ontwerp en kwaliteitsmanagement. Na een onvermijdelijk faillissement, door de crisis die de bouw diep trof, werd het tijd voor een nieuwe uitdaging. De cijfertjes waar ik vroeger zo dol op was staken de kop weer op en ik besloot te beginnen aan een nieuwe opleiding. Momenteel steek ik veel tijd in het verbeteren van de dienstverlening van ons kantoor, gewoon goed is prima, maar eruit springen is toch nét iets beter! De in het verleden vergaarde kennis kan ik nu goed combineren, om zo de beleving van het vak nét iets meer glans te geven.