FAQ - Veelgestelde vragen

We krijgen regelmatig vragen van klanten waarop het antwoord heel eenvoudig lijkt, maar herhaaldelijk blijkt dat het toch niet helemaal duidelijk is wat we nu precies bedoelen. Op deze pagina proberen we deze vragen zo eenvoudig mogelijk uit te leggen zodat je het antwoord nog eens kan teruglezen.

Klik hieronder op een categorie om de reeds bestaande FAQ’s te bekijken.

Klantportaal (3)

Om de aangiften inkomstenbelasting beveiligd naar de klanten te sturen en te laten accorderen is ervoor gekozen om deze via het online aangifte- en accordeerprogramma, Klantportaal Nextens, te verwerken. Om als klant toegang te krijgen tot dit portaal ontvang je per e-mail een verzoek tot aanmelding (zie onderstaande schermprint).

 

In bovenstaande e-mail is een link opgenomen. Door hierop te klikken, verschijnt een venster waarin de gebruikersnaam en wachtwoord kunnen worden ingesteld.

 

Klik op “Wachtwoord opslaan” om de inloggegevens te bevestigen. De volgende melding verschijnt nu.

 

Ook ontvang je nog een e-mail waarin de aanmelding wordt bevestigd.

Categorie Klantportaal
Vond je deze FAQ nuttig?
Thumbs Up Icon 0
Thumbs Down Icon 0

Je hebt een e-mail van Administratiekantoor Ceelen ontvangen. Hierin wordt verzocht om de klaargezette aangifte te bekijken en te accorderen.

 

Door op de link in de e-mail te klikken, wordt een nieuw tabblad geopend op de klantportaal in te loggen. Voer in dat tabblad de inloggegevens in.

 

Vervolgens verschijnt in de browser de melding dat de aangifte kan worden geaccordeerd. Klik hier op de button “Ga naar aangifte >”.

 

Je ziet vervolgens de samenvatting van de aangifte waaruit blijkt hoeveel inkomstenbelasting/ZVW er nog afgerekend dient te worden. In dit gedeelte dient ook de aangifte te worden geaccordeerd. Onder dit kader is ook de specificatie van de aangifte zichtbaar. 

Nadat je de aangifte op inhoud hebt beoordeeld, keur je de aangifte goed danwel af door op een van de buttons te klikken. Vergeet daarbij niet een vinkje te zetten in het vakje horende bij de opmerking “Ja, ik heb de aangifte bekeken”.

 

De status van de aangifte is aangepast. Afhankelijk van je akkoord zal de aangifte worden aangepast (niet akkoord) of worden ingediend bij de Belastingdienst (akkoord).

Categorie Klantportaal
Vond je deze FAQ nuttig?
Thumbs Up Icon 0
Thumbs Down Icon 0

Heb je een stapel mails, of je inloggegevens op een papiertje, maar weet je niet naar welke site je moet? Volg deze link: https://klantportaal.nextens.nl/login.

Categorie Klantportaal
Vond je deze FAQ nuttig?
Thumbs Up Icon 0
Thumbs Down Icon 0
Hopelijk heb je hierboven gevonden wat je zocht!

Er zullen natuurlijk altijd onbeantwoorde vragen blijven… Als we weten wat jou bezighoudt, kunnen we daar zoveel mogelijk op proberen in te spelen. Stel hieronder een vraag voor, dan kijken we of we die kunnen te beantwoorden!

Zoek een FAQ


Stel zelf een vraag

Welke vraag wordt beantwoord?
Wat moet er worden weergegeven bij jouw vraag?

Comments are closed.