Klik hieronder op een categorie om de reeds bestaande FAQ’s te bekijken.
Wat moet ik doen met de brief over het servicebericht aanslag?
Met een Servicebericht Aanslag (hierna: SBA) worden aanslagen en beschikkingen van één soort belasting voor één aangiftejaar aan ons doorgestuurd, waardoor wij deze aanslagen kunnen controleren. Zo kunnen we bij het opstellen van de aangifte inkomstenbelasting bijvoorbeeld zien of er al een voorlopige aanslag is geweest. Na het indienen van de aangifte kunnen we de verwerking door de Belastingdienst verder volgen. Met een actieve machtiging ontvangen wij dus digitale kopieën van de berichten die de Belastingdienst naar jou verstuurt.
Deze SBA’s vragen wij voor al onze klanten aan. De belastingdienst activeert automatisch deze aanvraag en stelt je op de hoogte d.m.v. een brief (klik hier voor een voorbeeld). In deze brief is opgenomen voor welk soort belasting en over welk aangiftejaar de beoogde activering is bedoeld. Daarnaast is de tenaamstelling van de intermediair die de aanvraag heeft verzorgd erin opgenomen. Indien je akkoord bent met de inhoud van de brief en activering van de SBA, hoef je niets te doen.
Wilt u om wat voor reden dan ook de SBA intrekken óf afwijzen? In de brief is een formulier “Registratie machtiging intermediair afwijzen of intrekken” toegevoegd (zie pagina 3). Op dit formulier staat het BSN in combinatie met een intrekkingscode. Door vervolgens contact met Logius op te nemen kan de registratie worden afgewezen dan wel ingetrokken. Het telefoonnummer van het Servicecentrum Logius is in de brief opgenomen.
Let op: je zal in de brief de naam “SAK Limburg” tegenkomen. Lees hier wat SAK Limburg betekent.
Er zullen natuurlijk altijd onbeantwoorde vragen blijven… Als we weten wat jou bezighoudt, kunnen we daar zoveel mogelijk op proberen in te spelen. Stel hieronder een vraag voor, dan kijken we of we die kunnen te beantwoorden!